Mój pierwszy robot

Informacje dotyczące tego projektu: 

Dział programowy: Robotyka/technika/informatyka

Cele projektu:

  1. Cele kształcenia:

1.1.   Uczeń potrafi budować roboty z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 na podstawie instrukcji.

1.2.   Uczeń potrafi zaprogramować robota z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 by wykonywał wskazane czynności.

1.3.   Uczeń potrafi zaprojektować i złożyć własnego robota z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 i zaprogramować by wykonywał ustalone czynności.

1.4.   Uczeń potrafi złożyć z elementów roboty SUMO  na podstawie instrukcji.

1.5.   Uczeń potrafi zorganizować i przeprowadzić walki sparingowe robotów SUMO.

1.6.   Uczeń potrafi wykonać futurystyczne prace plastyczne nawiązujące do tematyki robotycznej, statyczne prototypy robotów wykonane z materiałów recyklingowych, makiety oraz trójwymiarowe dioramy. 

1.7. Uczeń poznaje strony internetowe, czasopisma poświęcone robotyce.

1.8.    Uczeń uczestniczy w Mistrzostwach Polski Robotów.

1.5    Uczeń buduje roboty Sumo z elementów dostarczonych przez Instytut Inwertyki Politechniki Wrocławskiej.

  1. Cele wychowawcze:

2.1.   Uczeń dostrzega potrzeby nowoczesnej gospodarki wymagającej posiadania zintegrowanej wiedzy z różnych dziedzin nauk technicznych, a w szczególności szeroko rozumianymi mechaniką, mechatroniką, robotyką i informatyką.

2.2.   Uczeń poszerza swoją wiedzę w zakresie robotyki.

2.3.   Uczeń docenia pracę zespołową i ma świadomość swojego funkcjonowania.

2.4    Uczeń uczestniczy w Mistrzostwach Polski Robotów, bierze udział w konkursach i współpracuje z uczniami z innych szkół.

Czas realizacji: wrzesień 2011 – czerwiec 2012

Grupa: 10 -12 osób

Sposoby realizacji projektu: praca w grupach, warsztaty, zajęcia komputerowe, wycieczki przedmiotowe, udział w konkursach

Planowane efekty:

* dla uczniów: uczeń poznaje możliwości zestawu klocków Lego Mindstorms NXT 2.0, kolejne kroki tworzenia i programowania robotów z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0, uczestniczy w konkursach organizowanych w ramach Mistrzostw Polski Robotów, buduje robotu Sumo z elementów dostarczonych przez Instytut Inwertyki Politechniki Wrocławskiej

* dla szkoły: utworzenie pracowni robotycznej i wzbogacenie jej w pomoce dydaktyczne, wzbogacenie oferty szkoły

Sposób prezentacji: prezentacja wykonanych robotów i ich możliwości

Zadania do wykonania przez uczniów:

  1. Uczeń uczestniczy w spotkaniach Szkolnego Koła Miłośników Robotyki.
  2. Uczeń buduje proste roboty z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 na podstawie instrukcji.
  3. Uczeń programuje roboty z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 by wykonywał wskazane czynności.
  4. Uczeń projektuje i składa własne roboty z klocków Lego Mindstorms NXT 2.0 i programuje je by wykonywały ustalone czynności.
  5. Uczeń składa z elementów roboty SUMO  na podstawie instrukcji.
  6. Uczeń organizuje i przeprowadza walki sparingowe robotów SUMO
  7. Uczeń tworzy futurystyczne prace plastyczne nawiązujące do tematyki robotycznej, statyczne prototypy robotów wykonane z materiałów recyklingowych, makiety oraz trójwymiarowe dioramy. 
  8. Uczeń poznaje strony internetowe, czasopisma poświęcone robotyce oraz omawia je na spotkaniach Koła Miłośników Robotyki.
  9. Uczeń uczestniczy w Mistrzostwach Polski Robotów.
  10. Uczeń prezentuje wykonane przez zespół roboty na Szkolnym Festiwalu Nauki.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz